نوشته شده توسط : راکت شو

در سال 6000 قبل از میلاد، سنگ فیروزه توسط مصریان مورد استخراج قرار گرفت و از آن در تزئین جواهرات و بناهای مختلفی استفاده می‌کردند. این سنگ در حفاری‌های باستان شناسی به شکل دستبند فیروزه بر روی بازوهای مومیایی‌ها پیدا شده است. در آسیای شرقی، عمدتا تبت و هند، سنگ فیروزه به دلیل خواص دارویی برای ساخت گردنبند و آویز فیروزه و همچنین در هنر استفاده می‌شد. برای تبتی‌ها فیروزه نماد شجاعت، فداکاری و خیرخواهی بود. این در حالی است که بومیان آمریکا فضایل بسیاری را به سنگ فیروزه نسبت می‌دهند. آزتک‌ها معتقد بودند که فیروزه به قدری قوی است که توسط انسان‌ها قابل استفاده نبوده و فقط خدایان باید از آن استفاده کنند. در زمان رنسانس فیروزه در اروپا شناخته شد و به تدریج محبوبیت زیادی بدست آورد.

امروزه سنگ فیروزه به طور گسترده در جواهرات برای ساخت گردنبند فیروزه، دستبند فیروزه، انگشتر فیروزه و ... استفاده می‌شود. سنگ فیروزه رنگی بین آبی تا سبز داشته و از گروه آلومینیوم فسفات است. فیروزه نیمه مات بوده و از مس، آلومینیوم، آهن، اکسیژن، هیدروژن و فسفر تشکیل شده‌است. در مقیاس Mohs، سختی فیروزه بین 5 تا 6 متغیر است و چگالی آن بین 2.6 تا 2.9 تغییر می‌کند. ذخایر اصلی سنگ فیروزه در افغانستان، استرالیا، چین، فرانسه، ایران، اسرائیل، مکزیک، تانزانیا و ایالات متحده یافت می‌شود. از آنجایی که این سنگ برای مدت طولانی استخراج شده، تقریباً تمام ذخایر قدیمی به پایان رسیده است، به جز در ایران که ذخایر زیادی در آن وجود دارد. از یک کشور به کشور دیگر، فیروزه می‌تواند رنگ متفاوتی داشته باشد، به عنوان مثال سنگ‌های فیروزه در ایران بسیار آبی بوده در حالی که در مصر بسیار سبزتر هستند.

خواص فیروزه در بارداری

به طور کلی سنگ فیروزه به آرام کردن هر نوع خشمی در انسان کمک می‌کند. استفاده از این سنگ، باعث تقویت چاکراهای بدن به خصوص چاکرای گلو می‌شود که نتیجه آن گردش خون بهتر خواهد بود. اعتقاد بر این است که فیروزه دوستی را تقویت کرده، باعث فروکش کردن احساس عصبانیت شده و به طور کلی محرک عشق و دوستی است.

سنگ فیروزه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی اعتماد بنفس افراد داشته باشد. افزایش اعتماد بنفس و افزایش آرامش درونی منجر به آرامش بیشتر خانم‌های باردار خواهد شد که در نتیجه آن دوران بارداری بهتری داشته و فرزندشان هم در خطر استرس یا تغییرات خلقی زیاد قرار نمی‌گیرد.

مبارزه با خستگی، فشار زیاد و افکار منفی از دیگر ویژگی‌های مثبتی است که استفاده از سنگ فیروزه از خود بر جای می‌گذارد. علاوه بر این فیروزه را می‌توان برای یک خواب عمیق و آرام استفاده کرد. برای این امر می‌توانید یک فیروزه را زیر بالش یا روی میز اتاق خواب خود قرار دهید. اگر مستعد استرس و اضطراب هستید، سنگ فیروزه می‌تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را مدیریت کرده و آرام‌تر زندگی کنید. سنگ خرد بخشش، صلح، آشتی و فرونشاندن همه تنش‌ها را با خود به ارمغان می‌آورد.

در بسیاری از کشورها فیروزه را سنگی مقدس می‌دانند. انرژی قدرتمند آن از پوشنده در برابر انرژی‌های منفی محافظت کرده و آن‌ها را به انرژی مثبت تبدیل می‌کند. فیروزه مانند یک سپر از شما در برابر افکار منفی، نفرین، طلسم و به طور کلی بدشانسی محافظت می‌کند. شما می‌توانید آن را به عنوان یک طلسم واقعی برای جذب شانس و انرژی مثبت به زندگی خود استفاده کنید.

در درمان فیزیکی، سنگ فیروزه اثرات خود را در کاهش درد نشان داده است. فیروزه به پاکسازی و تنظیم مایعات بدن کمک کرده و با تقویت چاکرای قلب، سیستم عصبی و سیستم ایمنی را تنظیم می‌کند. علاوه بر آن فیروزه خاصیت سم زدایی داشته و باعث تسکین دردهای موجود در گلو، سر، کلیه و کبد می‌گردد. مجموع این ویژگی‌ها سبب شده که بومیان امریکایی از سنگ فیروزه برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده کنند.

قدرت ریکاوری سنگ فیروزه به صاحب آن اجازه می‌دهد تا پس از یک جلسه ورزشی یا آسیب دیدگی سریعتر بهبود یابد. هر فردی که دوره نقاهت را پشت سر می‌گذارد، می‌تواند برای تسریع روند بهبودی سنگ فیروزه استفاده کند. فیروزه همچنین می‌تواند شدت و دفعات سردرد را در دردهای شدید میگرن کاهش دهد. در صورت بروز میگرن شدید می‌توانید آن را مستقیماً روی پیشانی قرار دهید تا درد آن کاهش یابد. فیروزه علاوه بر تسکین بسیاری از بیماری‌ها، یک حس مثبت در بدن جاری خواهد ساخت که تاثیر زیادی در زندگی روزمره شما می‌گذارد.



:: برچسب‌ها: فیروزه , جواهرات , مد ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()